L'aprenentatge
cooperatiu és un procediment d'ensenyament que parteix de
l'organització de la classe en petits grups mixtos i heterogenis on
els alumnes treballen conjuntament de manera coordinada per resoldre
tasques acadèmiques i aprofundir en el seu propi aprenentatge.
Dos
autors de referència, els germans David i Roger Jonhson, ambdós
psicòlegs socials, ho han definit com aquella situació
d'aprenentatge en la qual els objectius dels participants estan
estretament vinculats, de tal manera que cadascun d'ells “ només
pot assolir els seus objectius si i només si els demés
aconsegueixen assolir els seus".
En què es distingeix del
treball en grup clàssic ?
-En la
composició dels petits grups.
-En
l'organització de la tasca i les activitats.
-En la
distribució de la tasca.
-En la
implicació de tots els participants.
-En el
grau de control mutu i en les exigències mutues.
Els
alumnes de 5è B, esteim experimentant aquest tipus d'aprenentatge
tan engrescador. A continuació veureu unes imatges on , a la classe
de llengua castellana, hem investigat dos grans astronautes,
aprofitant el temari del tema 6 “ L'univers”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario